• Den kompetente praksisveileder. En kvalitativ studie av veilederes opplevelse av egen kompetanse 

      Bjørnsdatter, Oda (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2017-05-15)
      Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie av veiledere i skolens opplevelse av egen veilederkompetanse. Oppgaven ser på hvordan praksisveiledere opplever sin kompetanse i begynnelsen av en videreutdanning i veiledningspedagogikk, og hvordan de opplever at denne kompetansen utvikler seg i løpet av utdanningen. Oppgaven bygger empirisk på intervjusamtaler med fire veiledere som tar denne ...
    • En lære-å-lære-intervensjon for førsteårsstudenter. Erfaringer fra en pilot for helseprofesjonsstudenter. 

      Bjørnsdatter, Oda; Sæle, Rannveig Grøm; Låg, Torstein; Borch, Iris Helene (Conference object; Konferansebidrag, 2024-02-15)
      Mange studenter bruker uhensiktsmessig mye tid på ineffektive måter å lære på, og vi ønsket å gjøre noe med dette. En lære-å-lære-intervensjon ble pilotert høsten 2023 på et fellesemne på førsteåret for 600 helseprofesjonsstudenter fra 12 ulike studieprogrammer og med 40 involverte veiledere fra ulike studieprogram. Vi utformet intervensjonen med utgangspunkt i KBCP-rammeverket (McDaniel& Einstein, 2020).